Industry program
Panel diskusije približiće nam pitanja o filmskoj industriji u kontekstu novih medija i tehnologija, koje određuju njenu budućnost, ali i pružiti uvid u brojne druge aspekte sedme umetnosti. Tema ovogodišnjeg Industry programa je “preduzetništvo u filmskoj industriji”.
Oreol tim je neprofitno udruženje iz Novog Sada koje od 2019. godine svoj rad zasniva na alternativnom pravcu, snimajućI filmove i serije bez formiranog budžeta. Udruženje okuplja umetnike iz različitih oblasti, koji kroz volonterski rad doprinose svetu filma i kulturi. Iskušenije je njihova mini serija, koja pored dva snimljena dugometražna filma, na najbolji način pokazuje entuzijazam Oreol tima.
Članovi Oreola su Đorđe Ilić, asistent režije, glumac; Sanja Šegrt, glumica, šminkerka i asistentkinja režije i Gvozden Bosić, režiser, scenarista, glumac i scenograf.
Anđela Prnjak je osnivačica i vlasnica produkcijskog servisa Croatian Creative Films i casting agencije Croatian Creative Casting. Na Novi Sad film festivalu govoriće o brojnim projektima koje je realizovala, među kojima su dokumentarna serija Secrets of Neanderthals, TV-serija Celebrity Race Across The World, film Expedito Cupido, reklame za Playstation, i Glo, kao i igrani filmovi Nakon ljeta, Prisoners of the Ghostland, Koke, Južina i brojni drugi.
Specijalni efekti (VFX) su nerazdvojni deo kinematografije od samog njenog začetka. Danas, zahvaljujući brzom razvoju kompjuterskih sistema i IT alata, stvaranje specijalnih efekata, pa čak i kompletnih digitalnih svetova, nikada nije bilo lakše i dostupnije. Istovremeno, praktični efekti, poput prostetičkih maski za glumce, specijalnih elemenata scenografije i sličnih elemenata traženiji su nego što je to bio slučaj samo deceniju ili dve ranije. Panel VFX Evolution sagledava čitav raspon specijalnih efekata u današnjem kontekstu, od isključivo fizičkih do u potpunosti digitalnih. To će, kroz prikaz trenutnog stanja, kao i edukacija u ovom domenu koje se trenutno odvijaju, pokušati da što bolje obasja kulise procesa koji stvaraju i koji će stvarati filmsku magiju.
Video-igre, kao polje umetnosti, pružaju svojim kreatorima mogućnost da se izraze u neograničenom broju formi. Zbog toga, iste te video-igre pokrivaju skoro neograničen broj tema i ideja. Unutar takvog prostora, game cinematics, tačnije kinematografski segmenti video-igara, omogućavaju veliki prostor za umetničku slobodu i umetnički izraz. Panel i selekcija Game Cinematics je tu da tu slobodu proslavi, prodiskutuje o budućnosti stvaranja kinematografskih radova za video-igre, kao i da prikaže neke od najboljih i najinventivijih game cinematics radova iz zemlje i regiona, ali i iz celog sveta.
Suzan Kosta Pereira se od 2019. godine nalazi na poziciji izvršne koordinatorke Kreativnog deska Portugala, u Media segmentu, te radi na projektu Creative Innovation Lab. Nakon obrazovanja u oblasti komunikacionih nauka, na univerzitetu Nova de Lisboa, gradi svoju karijeru u oblasti kulture i marketinga u brojnim agencijama i organizacijama, kao što su IGAC, MasterLink, Media Capital Group, Institut za film, audio-vizuelne i multimedijalne sadržaje, Mosaic, kancelarija pri Ministarstvu kulture, IPSIS, Imago i druge.
Una Domazetoski je diplomirala teatrologiju na Odseku za humanističke i društvene nauke Univerziteta u Patrasu (Grčka), dok u rodnom Beogradu upisuje postdiplomske studije na FDU u oblasti Menadžmenta kulture i medija. Od 2005. godine radi kao koordinatorka za međunarodne odnose u Filmskom centru Srbije. Od januara 2002. godine rukovodi MEDIA deskom Srbije (Kreativna Evropa). Od oktobra 2023. godine je rukovoditeljka Sektora za međunarodnu saradnju u Filmskom centru Srbije
Work in Progress predstavlja jedinstvenu priliku za mlade filmadžije da dovrše svoj filmski projekat uz pomoć novčanih sredstava te da sa velikim vetrom u leđa započnu svoj filmski put. Ove godine na Novi Sad film festivalu, to je moguće uz nagradu u vrednosti od 10.000 evra koju je obezbedila kompanija Coca-Cola.
Tallinn Black Nights Film Festival je jedan od najznačajnijih filmskih festivala na Baltiku i jedan od najvažnijih festivala u Evropi. Održava se svake godine u glavnom gradu Estonije, Talinu, obično u novembru i decembru. Festival je poznat po svojoj raznovrsnoj selekciji filmova, koja je veoma raznovrsna, pa tako publiku očekuju od nezavisnih i umetničkih filmova do komercijalnijih naslova.Tallinn Black Nights Film Festival pruža platformu za nova i inovativna dela iz celog sveta, a ujedno je i mesto za predstavljanje i podršku estonskim i baltičkim filmovima.
Martovski festival je renomirani beogradski festival dokumentarnog i kratkometražnog filma i jedan od najstarijih evropskih filmskih festivala, koji neguje tradiciju dugu čak 70 godina. Prvo izdanje ovog festivala održano je u okviru Festivala jugoslovenskog filma u pulskoj Areni 1954. godine, a u Beogradu je svoje prvo izdanje imao 1960. godine. Od samog osnivanja, Festival je okrenut promociji dokumentarnog, kratkog igranog, animiranog i eksperimentalnog filma i kao takav je bio i ostao stecište domaćih i inostranih profesionalaca, studenata, škola, akademija i svih ljubitelja filma.
Novi Sad film festival donosi i program za najmlađe ljubitelje sedme umetnosti. Ove godine, svoje prve korake u filmski svet najdraža publika napraviće upoznajući se animacijama, koje čine osnovu njihovih omiljenih ostvarenja, te dobiti osnovna znanja o industriji i procesu stvaranja filma. Radionice se realizuju u saradnji Studija DOM animacije iz Sremskih Karlovaca, Dečjeg kulturnog centra Novi Sad i Filmsko-kreativnog studija Vanima iz Hrvatske, a projekat je podržan od strane Evropske unije. Radionice vodi Jakov Popov.
Polaznici će imati priliku da kreiraju svoje animirane klipove i filmove uz pomoć telefona, koji na ovaj način postaju alatka za kreativan rad. Polaznici će proći kroz sve potrebne korake, od osnovnih tehničkih principa, scenarija, story board-a, likova, zvuka, montaže, do distribucije kako bi realizovali svoju prvu animaciju.
Sara na svirci ima susret sa osobom iz prošlosti koja nosi ribu u rancu, riba oživi i ugrize je za ruku. Sara se budi sledećeg jutra sa bolom u ruci i shvata da je prethodne večeri granica između sećanja, realnosti i fikcije prestala da postoji. Sara pokušava da nastavi normalno sa svojim životom ali njena sećanja koja u sebi nose nerazrešene traume iz prošlosti je sve više stežu i ubacuju u vrtlog koji se kreće između jave i sna.Roman je objavljen u oktobru 2023. godine i već je izašlo njegovo šesto izdanje.Bio je u užem izboru za Ninovu nagradu, nagradu Pobednik Beograda i nagradu Vladan Desnica. Dobitnik je agrade Grozdana Olujić za najbolju knjigu 2023. godine.
Dokumentarni film govori o našem dobitniku Oskara, Vlastimiru Gavriku (1928 – 2008). Gavrik je bio filmski i televizijski scenograf, koji se bavio i scenografijom muzičkih spektakala, video-spotova, izložbi i drugih. Godine 1972. zajedno sa grupom scenografa filma Nikolaj i Aleksandra dobio je Oskara za najbolju scenografiju. Karijeru scenografa započeo je u Zvezda filmu u Beogradu, a usavršavao se u Parizu gde je sarađivao sa Leonom Barsakom, jednim od najpoznatijih svetskih filmskih scenografa. Pored pariza, stručno se usavršavao i u Nemačkoj. Tvorac je scenografija za više od 84 domaća i strana dugometražna igrana filma i12 TV-serija, a prvu samostalnu scenografiju realizovao je 1952. godine, za domaći film Daleko je sunce, rađenom prema scenariju Dobrice Ćosića. Tako je, sa svoje 24 godine, postao i najmlađi scenograf u jugoslovenskoj filmskoj industriji. Među najistaknutijim u karijeri izdvajaju se filmovi i serije Crni bombarder, Derviš i smrt, Majstor i Margarita, Bekstvo iz Sobibora, Srećni ljudi, Porodično blago. Odlikovan je brojnim priznanjima: Ordenom zasluga za narod sa srebrnim zracima (1980), potom priznanjima ULUPUDS-a, diplomom Jugoslovenske kinoteke, a nominovan je i za EMI američku nagradu za televizijsku umetnost. Autorka izložbe i filma o svom ocu Vlastimiru, Aleksandra Gavrik, filmska je i TV-producentkinja, sa karijerom dugom više od tri decenije. Jedina je u Srbiji i regionu koja je realizovala produkciju Matematičke izložbe dr Slavika Jablana i produkciju matematičkih skulptura Rinusa Roleofsa. Osnovala je i nalazi se na čelu Gavrik production agencije.
Kulturni centar Novog Sada biće mesto Izložbe plakata filmskih selekcija Novi Sad film festivala, po motivima lego likova, autora Danila i Mateja Bojata.