Industry program

Panel diskusije približiće nam pitanja o filmskoj industriji u kontekstu novih medija i tehnologija, koje određuju njenu budućnost, ali i pružiti uvid u brojne druge aspekte sedme umetnosti. Tema ovogodišnjeg Industry programa je “preduzetništvo u filmskoj industriji”.

Panel i projekcija serije: Oreol tim i Iskušenije

Moderatorka: Pavla Banjac

Učesnici: Đorđe Ilić, Sanja Šegrt, Gvozden Bosić

Oreol tim je neprofitno udruženje iz Novog Sada koje od 2019. godine svoj rad zasniva na alternativnom pravcu, snimajućI filmove i serije bez formiranog budžeta. Udruženje okuplja umetnike iz različitih oblasti, koji kroz volonterski rad doprinose svetu filma i kulturi. Iskušenije je njihova mini serija, koja pored dva snimljena dugometražna filma, na najbolji način pokazuje entuzijazam Oreol tima. 

Članovi Oreola su Đorđe Ilić, asistent režije, glumac; Sanja Šegrt, glumica, šminkerka i asistentkinja režije i Gvozden Bosić, režiser, scenarista, glumac i scenograf.

Panel: Preduzetništvo u filmskoj industriji

Moderatorka: Pavla Banjac 

Učesnica: Anđela Prnjak / Rent a local; CCC

Anđela Prnjak je osnivačica i vlasnica produkcijskog servisa Croatian Creative Films i casting agencije Croatian Creative Casting. Na Novi Sad film festivalu govoriće o brojnim projektima koje je realizovala, među kojima su dokumentarna serija Secrets of Neanderthals, TV-serija Celebrity Race Across The World, film Expedito Cupido, reklame za Playstation, i Glo, kao i igrani filmovi Nakon ljeta, Prisoners of the Ghostland, Koke, Južina i brojni drugi.

Panel: Preduzetništvo u filmskoj industriji – VFX Evolution

Moderator: Ivica Milarić

Učesnici: Veroljub Naumović, Bojan Banjanin, Pavle Pavlović, Krsto Jaram

Specijalni efekti (VFX) su nerazdvojni deo kinematografije od samog njenog začetka. Danas, zahvaljujući brzom razvoju kompjuterskih sistema i IT alata, stvaranje specijalnih efekata, pa čak i kompletnih digitalnih svetova, nikada nije bilo lakše i dostupnije. Istovremeno, praktični efekti, poput prostetičkih maski za glumce, specijalnih elemenata scenografije i sličnih elemenata traženiji su nego što je to bio slučaj samo deceniju ili dve ranije. Panel VFX Evolution sagledava čitav raspon specijalnih efekata u današnjem kontekstu, od isključivo fizičkih do u potpunosti digitalnih. To će, kroz prikaz trenutnog stanja, kao i edukacija u ovom domenu koje se trenutno odvijaju, pokušati da što bolje obasja kulise procesa koji stvaraju i koji će stvarati filmsku magiju.

Panel diskusija: Razgovor o Game Cinematics-ima

Moderator: Ivica Milarić

Učesnici: Tijana Prodanović, Leon Aksin, Đorđe Ilić

Video-igre, kao polje umetnosti, pružaju svojim kreatorima mogućnost da se izraze u neograničenom broju formi. Zbog toga, iste te video-igre pokrivaju skoro neograničen broj tema i ideja. Unutar takvog prostora, game cinematics, tačnije kinematografski segmenti video-igara, omogućavaju veliki prostor za umetničku slobodu i umetnički izraz. Panel i selekcija Game Cinematics je tu da tu slobodu proslavi, prodiskutuje o budućnosti stvaranja kinematografskih radova za video-igre, kao i da prikaže neke od najboljih i najinventivijih game cinematics radova iz zemlje i regiona, ali i iz celog sveta.

Panel: Predstavljanje deska Kreativna Evropa

Moderatorka: Pavla Banjac

Panelistkinje: Una Domazetoski (Srbija), Suzan Kosta Pereira (Portugal), Alesandro Groplero (Italija)

Suzan Kosta Pereira se od 2019. godine nalazi na poziciji izvršne koordinatorke Kreativnog deska Portugala, u Media segmentu, te radi na projektu Creative Innovation Lab. Nakon obrazovanja u oblasti komunikacionih nauka, na univerzitetu Nova de Lisboa, gradi svoju karijeru u oblasti kulture i marketinga u brojnim agencijama i organizacijama, kao što su IGAC, MasterLink, Media Capital Group, Institut za film, audio-vizuelne i multimedijalne sadržaje, Mosaic, kancelarija pri Ministarstvu kulture, IPSIS, Imago i druge. 

Una Domazetoski je diplomirala teatrologiju na Odseku za humanističke i društvene nauke Univerziteta u Patrasu (Grčka), dok u rodnom Beogradu upisuje postdiplomske studije na FDU u oblasti Menadžmenta kulture i medija. Od 2005. godine radi kao koordinatorka za međunarodne odnose u Filmskom centru Srbije. Od januara 2002. godine rukovodi MEDIA deskom Srbije (Kreativna Evropa). Od oktobra 2023. godine je rukovoditeljka Sektora za međunarodnu saradnju u Filmskom centru Srbije

Work in Progress prezentacije: projekcija radova u nastajanju

Work in Progress predstavlja jedinstvenu priliku za mlade filmadžije da dovrše svoj filmski projekat uz pomoć novčanih sredstava te da sa velikim vetrom u leđa započnu svoj filmski put. Ove godine na Novi Sad film festivalu, to je moguće uz nagradu u vrednosti od 10.000 evra koju je obezbedila kompanija Coca-Cola.

Panel: Predstavljanje internacionalnog festivala Tallin Black Night film festival (Estonija)

Učesnici: Edvinas Pukšta, Eliisa Pass

Tallinn Black Nights Film Festival je jedan od najznačajnijih filmskih festivala na Baltiku i jedan od najvažnijih festivala u Evropi. Održava se svake godine u glavnom gradu Estonije, Talinu, obično u novembru i decembru. Festival je poznat po svojoj raznovrsnoj selekciji filmova, koja je veoma raznovrsna, pa tako publiku očekuju od nezavisnih i umetničkih filmova do komercijalnijih naslova.Tallinn Black Nights Film Festival pruža platformu za nova i inovativna dela iz celog sveta, a ujedno je i mesto za predstavljanje i podršku estonskim i baltičkim filmovima.

Panel: Predstavljanje nacionalnog festivala – Martovski film festival 

Moderatorka: Pavla Banjac

Panelista: Dejan Dabić, umetnički direktor Martovskog festivala

Martovski festival je renomirani beogradski festival dokumentarnog i kratkometražnog filma i jedan od najstarijih evropskih filmskih festivala, koji neguje tradiciju dugu čak 70 godina. Prvo izdanje ovog festivala održano je u okviru Festivala jugoslovenskog filma u pulskoj Areni 1954. godine, a u Beogradu je svoje prvo izdanje imao 1960. godine. Od samog osnivanja, Festival je okrenut promociji dokumentarnog, kratkog igranog, animiranog i eksperimentalnog filma i kao takav je bio i ostao stecište domaćih i inostranih profesionalaca, studenata, škola, akademija i svih ljubitelja filma. 

Radionica animacije za mlade: Animiraj se!

Novi Sad film festival donosi i program za najmlađe ljubitelje sedme umetnosti. Ove godine, svoje prve korake u filmski svet najdraža publika napraviće upoznajući se animacijama, koje čine osnovu njihovih omiljenih ostvarenja, te dobiti osnovna znanja o industriji i procesu stvaranja filma. Radionice se realizuju u saradnji Studija DOM animacije iz Sremskih Karlovaca, Dečjeg kulturnog centra Novi Sad i Filmsko-kreativnog studija Vanima iz Hrvatske, a projekat je podržan od strane Evropske unije. Radionice vodi Jakov Popov.

Polaznici će imati priliku da kreiraju svoje animirane klipove i filmove uz pomoć telefona, koji na ovaj način postaju alatka za kreativan rad. Polaznici će proći kroz sve potrebne korake, od osnovnih tehničkih principa, scenarija, story board-a, likova, zvuka, montaže, do distribucije kako bi realizovali svoju prvu animaciju. 

Promocija knjige
Nađa Petrović: Meduze žive zauvek dok ih ne uhvate

Sara na svirci ima susret sa osobom iz prošlosti koja nosi ribu u rancu, riba oživi i ugrize je za ruku. Sara se budi sledećeg jutra sa bolom u ruci i shvata da je prethodne večeri granica između sećanja, realnosti i fikcije prestala da postoji. Sara pokušava da nastavi normalno sa svojim životom ali njena sećanja koja u sebi nose nerazrešene traume iz prošlosti je sve više stežu i ubacuju u vrtlog koji se kreće između jave i sna.Roman je objavljen u oktobru 2023. godine i već je izašlo njegovo šesto izdanje.Bio je u užem izboru za Ninovu nagradu, nagradu Pobednik Beograda i nagradu Vladan Desnica. Dobitnik je agrade Grozdana Olujić za najbolju knjigu 2023. godine.

Izložba i film
Snaga ljubavi: Vlastimir Gavrik

Dokumentarni film govori o našem dobitniku Oskara, Vlastimiru Gavriku (1928 – 2008). Gavrik je bio filmski i televizijski scenograf, koji se bavio i scenografijom muzičkih spektakala, video-spotova, izložbi i drugih. Godine 1972. zajedno sa grupom scenografa filma Nikolaj i Aleksandra dobio je Oskara za najbolju scenografiju. Karijeru scenografa započeo je u Zvezda filmu u Beogradu, a usavršavao se u Parizu gde je sarađivao sa Leonom Barsakom, jednim od najpoznatijih svetskih filmskih scenografa. Pored pariza, stručno se usavršavao i u Nemačkoj. Tvorac je scenografija za više od 84 domaća i strana dugometražna igrana filma i12 TV-serija, a prvu samostalnu scenografiju realizovao je 1952. godine, za domaći film Daleko je sunce, rađenom prema scenariju Dobrice Ćosića. Tako je, sa svoje 24 godine, postao i najmlađi scenograf  u jugoslovenskoj filmskoj industriji. Među najistaknutijim u karijeri izdvajaju se filmovi i serije Crni bombarder, Derviš i smrt, Majstor i Margarita, Bekstvo iz Sobibora, Srećni ljudi, Porodično blago.  Odlikovan je brojnim priznanjima: Ordenom zasluga za narod sa srebrnim zracima (1980), potom priznanjima ULUPUDS-a, diplomom Jugoslovenske kinoteke, a nominovan je i za EMI američku nagradu za televizijsku umetnost. Autorka izložbe i filma o svom ocu Vlastimiru, Aleksandra Gavrik, filmska je i TV-producentkinja, sa karijerom dugom više od tri decenije. Jedina je u Srbiji i regionu koja je realizovala produkciju Matematičke izložbe dr Slavika Jablana i produkciju matematičkih skulptura Rinusa Roleofsa. Osnovala je i nalazi se na čelu Gavrik production agencije.

Izložba plakata filmskih selekcija NSFF

Kulturni centar Novog Sada biće mesto Izložbe plakata filmskih selekcija Novi Sad film festivala, po motivima lego likova, autora Danila i Mateja Bojata. 

sr_RSSR